Ajatuksia B2B-markkinoinnista

Kirjoituksiani pääasiallisesti B2B-markkinoinnista, tosin joskus saatan sivuta muitakin aihepiirejä. Uusia kirjoituksia on odotettavissa yleensä pari kappaletta kuukaudessa, eli jos pidit lukemastasi, kannattaa tilata uutiskirje!

Asiakkaan rahassa mittaamaton arvo

Asiakkaan arvoa voi olla vaikea mitata rahassa, esimerkiksi referenssin takia. Onko tällä merkitystä markkinoinnin mittaamisen kannalta?

tiistai, 24.1.2017
Jarmo Tuutti

Yksittäinen kauppa vs. asiakkuuden arvo markkinoinnin mittarina?

Markkinoinnin tulosten mittaaminen vain ensimmäiseen kauppaan pohjautuen ei anna täydellistä kuvaa markkinointi-investoinneilla saaduista tuloksista.

torstai, 19.1.2017
Jarmo Tuutti

Markkinoinnin mittaaminen käytännössä

Markkinoinnin mittaamisesta puhutaan paljon. Tässä blogitekstissä teen katsauksen siihen, mistä B2B-markkinoinnin mittaamisessa on kyse.

sunnuntai, 15.1.2017
Jarmo Tuutti

Uskalla olla paras

Edelläkävijyys ei synny markkinoinnin harjoituksena, vaan vaatii koko yrityksen sitoutumisen ja rohkeutta: pitää uskoa itseensä.

tiistai, 10.1.2017
Jarmo Tuutti

2017 tavoite: parempaa sisältöä, kuin monet sisältömarkkinointia tekevät yritykset

Päätin aloittaa vuoden kirjoittamalla, mitä tältä sivustolla on odotettavissa vuoden 2017 aikana. Ja miksi.

tiistai, 3.1.2017
Jarmo Tuutti

Tee parempaa sisältöä astumalla lukijan saappaisiin

Älä mieti sisältöä tehdessäsi, mitä haluat sanoa. Mieti sen sijaan, mitä haluat lukijan oppivan. Kääntämällä lähestymistapasi ylösalaisin

tiistai, 20.12.2016
Jarmo Tuutti

Account Based Marketing on muutos ajattelumalleissa, ei yksittäinen työkalu

Account Based Marketing on paljon muutakin kuin yksittäiset kanavat. ABM:ssä markkinoinnin ydinosaaminen otetaan käyttöön paljon kohdennetummin.

torstai, 15.12.2016
Jarmo Tuutti

10 ideaa, joilla lisää potkua tapahtumiin

Kymmenen ideaa siitä, kuinka markkinointi voi saada järjestämästään tapahtumasta enemmän hyötyä irti.

keskiviikko, 7.12.2016
Jarmo Tuutti

Schrödingerin myyjä: onko se kuollut vai ei?

Markkinoinnin automaation yleistyessä myyjä on ehditty julistaa kuolleeksi ja eläväksi useammin kuin Schrödingerin kissa.

perjantai, 2.12.2016
Jarmo Tuutti

Intuitioon pohjautuva kokeilukin on dataohjattua markkinointia

Markkinoinnilla on mahdollisuus ottaa käyttöön yhä enemmän työkaluja ja kanavia. Tällöin avainasemassa ovat kokeilu ja mittaaminen.

perjantai, 25.11.2016
Jarmo Tuutti