Vierailijasta asiakkaaksi

Kuinka markkinointi tuodaan liiketoiminnan ytimeen? Lataa ilmainen e-kirja tai osta painettu versio!

Vierailijasta asiakkaaksi -kannet

Dataohjattu B2B-markkinointi tuo lisää myyntiä ja mitattavia tuloksia

Aika, jolloin markkinointi pystyi elämään omassa, muusta liiketoiminnasta irrallaan olevassa todellisuudessaan, on kaukana takana. Markkinoinnin odotetaan auttavan yritystä saavuttamaan liiketoimintatavoitteensa. Samalla markkinoinnin on kyettävä osoittamaan, että sen käyttämällä rahalla saadaan oikeita tuloksia. Tähän haasteeseen pureudutaan Vierailijasta asiakkaaksi – dataohjattu B2B-markkinointi tuo lisää myyntiä ja mitattavia tuloksia -kirjassa.

Oheisten linkkien kautta voit ladata kirjan ilmaiseksi PDF-muodossa tai ostaa painetun version Amazonin verkkokaupasta.

B2B-liiketoiminnassa (business-to-business) eli yritykseltä yritykselle tehtävässä kaupassa, jossa myynnillä on merkittävä rooli, markkinointi on kyettävä tuomaan osaksi yrityksen myyntiprosessia. Samalla ostajat kulkevat yhä suuremman osan ostomatkastaan digitaalisessa maailmassa, ilman kontaktia yrityksen myyjiin. Tämän takia markkinoinnin rooli varsinkin ostoprosessin alkupäässä on kasvanut.

Tämä kirja niputtaa nykyaikaisen B2B-markkinoinnin yhdeksi kokonaisuudeksi ja tarkastelee sitä erityisesti yrityksen myyntiprosessin näkökulmasta. Kirjassa vastataan tärkeisiin kysymyksiin, kuten:

  • Kuinka B2B-markkinointia johdetaan datan avulla niin, että saavutetaan ennustettavissa olevia ja mitattavia, liiketoiminnan kannalta merkityksellisiä tuloksia?
  • Kuinka markkinointi tuodaan osaksi B2B-liiketoiminnassa mukana olevan yrityksen myyntiprosessia?
  • Kuinka uudet trendit (kuten sisältömarkkinointi ja digitaaliset kanavat) sekä perinteiset kanavat (kuten viestintä ja tapahtumat) ovat osa tätä kokonaisuutta?

Lukemalla kirjan saat konkreettisia oppeja, joiden avulla voit tehdä B2B-markkinoinnista mitattavaa arvoa tuottavan funktion. Kirja kannattaakin lukea, jos olet jollain tavoin tekemisissä B2B-liiketoiminnassa mukana olevan yrityksen myynnin kasvattamisen kanssa tai olet aiheesta kiinnostunut.

Kirjoittaja

Jarmo Tuutti
Jarmo Tuutti

Jarmo on B2B-markkinoinnin moni­osaaja, jolta hoituu kaikki aina myyntiä ja strategiaa tukevan markkinoinnin suunnittelusta käytännön toteutukseen, sisällöntuotantoon ja eri kanavien hyödyntämiseen asti. Jarmo hankki monipuolisen kokemuksen B2B-markkinoinnista ja myynnistä sekä Accenturella monissa eri rooleissa että Karttakeskuksen markkinointipäällikkönä. Nykyisin hän vetää Salesforce-ratkaisuihin erikoistuneen Biit Oy:n markkinointia.

@jarmotuutti
linkedin.com/in/jarmotuutti/

Lataa e-kirja

Miksi lukea kirja?

”Vihdoinkin joku myyntijohtajaa ja liiketoimintastrategiaa aidosti ymmärtävä markkinoinnin guru on kirjoittanut kirjan, joka yhdistää strategian, myynnin ja markkinoinnin strategisella, taktisella ja operatiivisella tasolla. Ymmärrettävästi. 5/5”

– Lauri Kurki, Head of Sales Solutions, Biit Oy

”Vierailijasta asiakkaasti -kirja kiteyttää yksiin kansiin modernin markkinoinnin ytimen – miten ja miksi asiakasta johdatetaan eteenpäin asiakaspolulla.

Suosittelen jokaisen strategisen johtamisen, myynnin, markkinoinnin, asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen parissa työskentelevän tiimin perehtymään teokseen, sillä se avaa konkreettisesti ja ymmärrettävästi tiimienvälisen yhteispelin merkityksen. Kirja on loistava avaus esimerkiksi kehittämisprojektien kick-offiksi ja konkretisoimaan mihin olemme menossa sekä millaista on modernin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun arki muutoksen järkeen.

Luettuani kirjan käytin heti seuraavassa palaverissa muutamia teoksen esimerkkejä myynnin ja markkinoinnin yhteispalaverissa. Esimerkit valaisivat johdolle, myynnille ja markkinoinnin tekijöille organisaation nykytilan, tavoitetilan ja auttoi määrittelemään mitä toimenpiteitä lähdemme tekemään. Kirja osoittautui loistavaksi työkaluksi myynnin- ja markkinoinnin johtamiseen.”

– Henna Ojala, Head of Global Marketing Communications, HappyOrNot

Haluatko auttaa?

Laitoin kirjan ladattavaksi ilmaiseksi, koska uskon siitä olevan apua lukuisille suomalaisille B2B-liiketoiminnassa mukana oleville yrityksille. Jotta siitä olisi hyötyä, sen on tavoitettava oikeat ihmiset. Voit auttaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

Kerro kirjasta verkostoillesi esimerkiksi LinkedInissä, Facebookissa ja Twitterissä. Voit jakaa sivun helposti alla olevien nappien avulla.

Kerro kirjasta suoraan ihmisille, joille uskoisit siitä olevan hyötyä. Voit lähettää esimerkiksi sähköpostissa tämän sivun linkin tai käyttää oheista linkkiä, joka aloittaa tiedoston lataukseen suoraan: http://bit.ly/2T6pFHQ

Kerro muille miksi kirja pitäisi lukea. Julkaisen tällä sivulla suositusia. Kerro muutamalla lauseella, miksi kirja kannattaa lukea. Voit lähettää suosituksen esimerkiksi tämän lomakkeen kautta.

TILAA UUTISKIRJE

Älä jää mistään paitsi, tilaa päivitykset sähköpostiisi!
Sähköposti

TILAA PÄIVITYKSET

Älä jää mistään paitsi, tilaa ilmoitukset sähköpostiisi!
Sähköposti